Header Ads

ප්‍රභාකරන්ගෙ පුතා ගැන හදපු මොකක්ද මේ 'පුලිපාර්වෙයි' චිත්‍රපටය

එක්සත් ජාතීන්ගේ මානව හිමිකම් කොමිසමේ මීළඟ සැසිවාරය ලබන මාර්තුවේ ජිනීවා නුවරදී පැවැත්වෙන්නේය. 2009 අවුරුද්දේ සිට මේ ජාතියේ සැසිවාර ගණනාවකින් කට්ටි පැනගෙන ආ ශ්‍රී ලංකාවට මේ පාර නම් ලේසියෙන් ගැලවෙන්නට දෙන්නේ නැතැයි ජාත්‍යන්තර දෙමළ ඩයස්පෝරාව කියන්නට පටන් ගත්තේ නවනීදන් පිල්ලේ මෙහි ඇවිත් ගියදා පටන්ය.

නවනීදන් පිල්ලේ කියන්නේ එක්සත් ජාතීන්ගේ මානව හිමිකම් කොමිසමේ මහ කොමසාරිස්වරියයි. පිල්ලේගෙන් පසුව පොදුරාජ්‍ය මණ්ඩලයීය සමුළුවට කොළඹට ආ බි්‍රතාන්‍ය අගමැති ටෝනි ඇබට් ද 'අපි වසයි' කියා ගියේය. ඒද මාර්තු සැසිවාරය මතක් කරමිනි. ජාත්‍යන්තරය මේ විදියට ලංකාවට ගහන්නට මිසයිල හදද්දී ගෝලීය යුද අපරාධ පිළිබඳ ඇමෙරිකානු සමස්ත රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික නිලධාරි ස්ටීවන් ජේ. රැප් ද මෙහි ගොඩ බැස්සේය.
රැප් ලංකාවෙන් පිට වූ ගමන් මෙරට ඇමෙරිකානු තානාපති කාර්යාලය නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් කිව්වේ සිවුවැනි ඊළාම් යුද්ධයේදී යුද අපරාධ කළ බවට ඇසින් දුටු සාක්‍ෂි ඇති බවයි. මාර්තුවේ යුද්ධයට මේ විදියට ජාත්‍යන්තරය ආයුධ ගබඩා කරන අතරතුරදීය, 'පුලිපාර්වෙයි' එළියට එන්නේ.

දෙමළෙන් 'පුලිපාර්වෙයි' කියන්නේ 'කොටියා බලන බැල්මට'ය. එල්.ටී.ටී.ඊ. සංවිධානයේ හිටපු නායක වේළුපිල්ලේ ප්‍රභාකරන්ගේ බාල පුත්‍රයා වූ බාලචන්ද්‍රන්ගේ ජීවිත කතාව ආශ්‍රයෙන් මේ කොටියා බලන බැල්ම චිත්‍රපටය නිර්මාණය කර ඇත්තේ ප්‍රවීන් කාන්ත්ය. තමිල්නාඩුවේ ජනප්‍රිය චිත්‍රපට අධ්‍යක්‍ෂවරයකු වන ප්‍රවීන් කාන්ත් තමන්ගේ හතරවැනි චිත්‍රපටයට ප්‍රභාකරන්ගේ පුත්‍රයාගේ ජීවිත කතාව යොදාගෙන ඇත්තේ නිකම්ම නොවන බව පැහැදිලිය.
තමිල්නාඩු මහ ඇමැතිනී ජයලලිතා සමඟ සමීප සම්බන්ධකම් පවත්වන මේ තරුණ චිත්‍රපට අධ්‍යක්‍ෂවරයා 'කොලිවුඩ් සිනමාවේ' ජනප්‍රිය චරිතයකි. 'ජෝඩි' චිත්‍රපටයෙන් රොමැන්ටික් හදවත්වලට කතා කළ ප්‍රවීන් කාන්ත්, 'ස්ටාර්' චිත්‍රපටයෙන් චණ්ඩින්ගේ කතාබහට ලක් විය.

දකුණු ඉන්දීය සිනමාව නම් ගලේ නොමැකෙන ඉරක් ලෙස 'රට්චාගන්' චිත්‍රපටය හැදූ ප්‍රවීන් කාන්ත් තවදුරටත් කොලිවුඩ් සිනමාවට නවකයකු වූයේ නැත. 'රට්චාගන්' හැදූ ප්‍රවීන් කාන්ත් වරක් චෙන්නායිහි මාධ්‍ය අධ්‍යයනය පිළිබඳ ඇකඩමියකදී මෙසේ පවසා තිබේ.
"මගේ ප්‍රශ්න ඉක්මනින්ම ඉවර වෙයි කියලා මම විශ්වාස කරනවා."

ඊට ටික කලකට පසුවය, ප්‍රවීන් කාන්ත් 'කොටියා බලන බැල්ම' එළියට දාන්නේ. වේළුපිල්ලේ ප්‍රභාකරන්ගේ බාල පුත්‍රයා වන බාලචන්ද්‍රන්ගේ රූපයට සමාන රූපයක් හොයාගන්න මාස ගණනාවක් තමිල්නාඩුවේ කරක් ගැසූ ප්‍රවීන් කාන්ත්, බාලචන්ද්‍රන්ගේ උසට - මහතට සරිලන ළමයකු අවසානයේදී සොයා ගත්තේය. ඒ ළමයින් සියයකට වැඩි පිරිසක් පරීක්‍ෂා කිරීමෙන් පසුවය.
'කොටියා බලන බැල්ම'ට ප්‍රවීන් කාන්ත් මුලින්ම නම් තිබ්බේ 'අපි ඉන්දියාවට ආදරෙයි' කියාය. ඒත් ආරක්‍ෂක හේතූන් මත මේ නම වෙනස් වූ බව මාධ්‍ය බොහොමයක පළ කර තිබිණි. ඒත් තමිල්නාඩුව කේන්ද්‍ර කරගත් වෙබ් අඩවියක් සැක කර තිබුණේ මේ නමේ වෙනසට ජයලලිතාගේ සම්බන්ධයක් ඇති බවටය. ඊළාම් ගැටලුව කේන්ද්‍ර කර ගනිමින් සකස් කර ඇති මෙම චිත්‍රපටයේ පූර්ව ප්‍රචාරක පටයක් මේ වන විට අන්තර්ජාලයට නිකුත් කර ඇති අතර, ඉදිරියේදී තමිල්නාඩුවේ සිනමා ශාලා බොහොමයක් 'කොටියා බලන බැල්ම' තිරගත කිරීමට නියමිතය.

බාලචන්ද්‍රන්ගේ මරණය සම්බන්ධයෙන් ලෝකය පුරා පැතිරුණු කතා ආශ්‍රයෙන් ගොඩ නැඟූ කතාවක් තම ළමා නළුවා හරහා ප්‍රවීන් කාන්ත් ලෝකයට කියයි. බාලචන්ද්‍රන්ගේ බියපත් දෑස, කිසිවකුගේ විධානයකට අනුව ඔහු කටයුතු කරන ආකාරය චිත්‍රපටයේ පූර්ව ප්‍රචාරක පටයෙන් දිග හැරේ. සිවුවැනි ඊළාම් යුද්ධය අවසන් වූයේ 2009 මැයි 19 වැනිදාය. ඒ මීට අවුරුදු හතර හමාරකට පෙරය. බි්‍රතාන්‍යයේ 'චැනල් ෆෝ' නාළිකාව, 'නෝ ෆයර් සෝන්' හැදූ කැල්ලම් මැක්රේලා ඊටත් කලින් සිටම ලංකාවට ගහන්නට ආයුධ හැදුවේය. ඒ ආයුධත් අරගෙන ජිනීවා ගියේය.

ඒත් මේ අවුරුදු හතර හමාරටම ප්‍රවීන් කාන්ත් කෙනකු එළියට බැස්සේ නැත. කමල් හසන් වැනි ඉන්දීය චිත්‍රපට අධ්‍යක්‍ෂවරුන් උතුරේ ජනතාව වෙනුවෙන් පාරට බසිද්දීද ප්‍රවීන් කාන්ත්ගේ නම කියැවුණේ නැත. එහෙම නම් හදිසියේම ප්‍රවීන් කාන්ත් එළියට බැස්සේ ඇයි...?
ජාත්‍යන්තර දෙමළ ඩයස්පෝරාව තමන් ළඟ තියෙන හැම ආයුධයක්ම ලංකාවට ගහන්නට පාවිච්චි කරමින් සිටින්නේය. මාර්තුවේ ජිනීවා සැසිවාරය කට උඩ තියාගෙන ප්‍රවීන් කාන්ත් තමන්ගේ 'කොටියා බලන බැල්ම'ත් සමඟ එළියට බහින්නේ ඒකය.
අනෙක් අතට තමිල්නාඩුව මේ චිත්‍රපටය හරහා කුරුල්ලන් දෙදෙනකු බාගන්නට හදන බවක්ද පෙනෙන්නේය.

මේ අවුරුද්දේ අප්‍රේල් - මැයි කාලය කියන්නේ ඉන්දියාවට ඡන්ද කාලයකි. ඒ ඡන්ද කාලයේදී ඊළාම් හිතවාදීන්ගේ ඔළු හදන්නට මේ 'කොටියා බලන බැල්ම' ප්‍රයෝජනවත්ය. තමිල්නාඩුව ඇතුළු දකුණු ඉන්දීය ජනතාවගේ ඔළුවල තවදුරටත් එල්.ටී.ටී.ඊ. ය කෙරෙහි මානුෂික බැල්මක් රෝපණය කිරීමට ජයලලිතාට අවශ්‍යය. ජයලලිතාලාගේ හෙට දවසේ පැවැත්ම සඳහා එය තීරණාත්මක කාරණයකි.
මෙම චිත්‍රපටය ඉංග්‍රීසි උපසිරැසි සහිතව ලබන මාර්තුවට පෙර ලෝකය පුරා පෙන්වීමේ සැලැස්මක් ප්‍රවීන් කාන්ත්ලාට තිබිය හැකිය. ඇත්තටම එවැනි සැලැස්මක් ප්‍රවීන් කාන්ත්ගේ හිතේ කොනකවත් නැතුවාද විය හැකිය. ඒත් ජාත්‍යන්තර දෙමළ ඩයස්පෝරාව සහසුද්දෙන්ම එය කරනු ඇත.

ලංකාවේ ඊළාම් යුද්ධය පශ්චාත් යුද සිනමා ආකෘතීන් තුළට බැස්සවීමට එසේ සිදුවීම නියතය. ලෝකයේ විශිෂ්ට පශ්චාත් යුද සිනමාවක් තිබේ. තලෙයිබාන් ත්‍රස්ත සංවිධානයට එරෙහිව කරන ඇමෙරිකානු සීල් මෙහෙයුමක් වටා ගෙතුණු 'lone survivor "චිත්‍රපටය සිනමාරූපී පශ්චාත් යුද සිනමා නිර්මාණයකට කදිම උදාහරණයක් ලෙස විචාරකයෝ පෙන්වා දෙති. ප්‍රවීන් කාන්ත්ගේ චිත්‍රපටය සිනමාරූපීද, අමුවෙන් කතාවක් කීමක්ද යන්න ලිවීමට තවම කල් වැඩිය.
පශ්චාත් යුද සිනමා නිර්මාණ ලෙස හැඳින්වෙන මෙරට 'සංවේදී' කලාකරුවන්ගේ බොහෝ නිර්මාණවලද සිනමාරූපී ගුණය අහලකවත් නැති බව විචාරකයෝ කරුණු සහිතව පෙන්වා දෙති. ඒවායින් බහුතරයක ඇත්තේ 'අමුවෙන් කතා කීමේ කලාවය.'

TaOo
ශාලික විමලසේන


No comments

Powered by Blogger.