Header Ads

ඉල්ලං කෑමේ දේශපාලනය

"ඉල්ලං කෑම'' ''ඇදගෙන නෑම'' යන්න වනිතාර්ථයෙන් දෙකක්‌ වුවද,ව්‍යංගාර්ථයෙන් එකම අදහසක්‌ දක්‌වයි. සමහරවිට ඉල්ලං කෑම සුවදායි එකක්‌ විය හැකි වුවද බොහෝaaaවිට ගතට මෙන්ම සිතටද සුවදායි නොවන අවස්‌ථාවන්ද යෙදේ. ඒ නයින් ආපසු හෑරී බලන කල 2015 වසර වූ කලී ඉල්ලං කෑමේ වර්ෂය ලෙසට හැඳින්වුවද වරදක්‌ නොවේ.

ආරම්භයේදීම එනම් ජනවාරි 08 වැනිදා 2015 වසරේ ඉල්ලං කෑමේ ආරම්භය ලෙසට සැලකිය හැකිය. ඉදිරියට වර්ෂ දෙකක්‌ පුරාවට මෙරට ජනපතිධුරය දැරීමේ හැකියාව තිබෙද්දී එවකට හිටපු ජනපතිතුමා තම ධුරය අහිමිකර ගත්තේ කලට පෙර ජනපතිවරණය පැවැත්වීමේ ප්‍රතිඵලය ලෙසිනි. කලින් පැවැත්වීමේ හේතුව වශයෙන් අදටත් ජනතාවගේ අදහසවී තිබෙන්නේ ජ්‍යෙdතිෂයේ බලපෑමක්‌ නිසා බවයි. ඒ වෙනත් සාධාරණ හේතුවක්‌ මෙතෙක්‌ ඉදිරිපත්ව නැති හෙයිනි. මෙහිදී අනුමාන කිsරීමට යමක්‌ ඉතිරිව ඇත්තේය.

හිටපු ජනාධිපතිවරයා පරදින බව තමා දැනසිටි බවද එහෙත් එවැනි දෙයක්‌ ඔහුට පැවසීමට තරම් සිතක්‌ තමාට තිබුණේ නැතැයි ජ්‍යෙdතිෂවේදී සුමනදාස අබේගුණවර්ධන මහතා පැවසු බව බ්‍රිතාත්‍ය ගාඩියන් පුවත් පතට කියා සිටි බව ''දිවයින'' පුවත් පත 2015.01.15 දින වාර්තාකර සිටියේය. ජනපතිවරණය සියලු කටයුතු සඳහා ශුභ වේලාවන් සදාදුන් මෙම පුද්ගලයාගේ එම කියුම විශ්වාස කටයුතුද? පරදින බව පැවසුවා නම් එදින ජනපතිවරණය නොපවත්වන්ට ඉඩ තිබුණ හෙයිනි. එමගින් පෙනී යන්නේ ජාත්‍යන්තර කුමන්ත්‍රණයක්‌, ජාත්‍යන්තරය හඳුනාගෙන සිටි ''ජ්‍යෙdතිෂය'' හරහා ක්‍රියාත්මක වී ඇති බව නොවේද?

කෙසේ හෝ ජ්‍යෙdතිෂයට වහල් වී 2015 වසරේ පළමුවන ඉල්ලං කෑම මෙපරිද්දෙන් ක්‍රියාත්මක විය. ඒ බව තහවුරු වන්නේ ''තමා තව දුරටත් ජ්‍යෙdතිෂය විශ්වාස නොකරන බව හිටපු ජනපති පකිස්‌තාන පුවත් පතකට පවසා ඇත.'' යන ප්‍රකාශයෙනි. (2015.03.03 දින දිවයින පුවත්පත) මෙයින් පෙනී යන්නේ ඊට පෙර එතුමා ජ්‍යෙdතිෂය විශ්වාසකර ඇති බවය.

''මහරහතුන් වැඩි මග ඔස්‌සේ'' නමැති ලිපි පෙළ ලියන යතිවරයාණන්ද මේ පිළිබඳව අදහස්‌ දක්‌වන්නේ 2015-01-25 දින දිවයින ඉරිදා සංග්‍රහයෙනි. ඒ මෙසේය.

''.... ජ්‍යෙdතිෂය මුල්කර තැනදීම එතුමා තුළින්a බුqද්ධ රත්නය, ධර්ම රත්නය, සංඝරත්නය කෙරෙහි විශ්වාසය, කර්ම ඵල කෙරෙහිත් විශ්වාසය තමන් ජීවිත කාලයත්aaaa තුළදීම සිදුකළ කුසල් දහම් පිළිබඳ පිංකම් පිළිබඳ, විශ්වාසය එතුමන් තුළින් බැහැරව යනවා. තිරස්‌චීන ධර්මයක්‌ වන ජ්‍යෙdතිෂය කෙරෙහි විශ්වාස කොට ධර්මයට අදාළ උතුම් විශ්වාසයන්ගෙන් එතුමා බැහැරව යනකොට එතුමා තුළ සකස්‌ වන්නේ මිථ්‍යාදෘෂ්ටිකභාවය අදාළ ධර්මතාවන්. දැන් පිංවත් ඔබට තේරෙනවා ඇති හිටපු නායකතුමා සහ ඊට අනුබල දුන් පිංවතුන් අවශ්‍ය කාලයට පෙර එතුමා මැතිවරණයකට යන්නේ මාරාවේශය නිසාමය කියල. ඒ මාරාවේශයෙන් ගත් මැතිවරණ තීරණය නිසාම, මැතිවරණ පැවැති කාලයම මාරාවේශයෙන් පීඩාවට පත්a වු මාසයක්‌ බවට පත්වුනා. දේශගුණික විපත්තීන් නිසා, අධික වැස්‌ස, ගංවතුර හේතුවෙන් මරණ, අවතැන්වීම, චෝදනා, විවේචන, මිල ඉහළයැම නොසිතු ආකාරයට සිද්ධවුනා. මනුෂ්‍යයන් කුසල් මූqලයන් ගැන මොහොතකටවත් නොසිතා චෝදනා කරගත්තා මදිගසා ගත්තා. ස්‌වාමීන්වහන්සේලාත් අකුසල මූලයන් හරිහරියට රැස්‌කර ගත්තා. තමන් මාරාවේශයට ලක්‌වු අයෙක්‌ය කියල දකින්න කාටවත්ම සතිය,සිහිය තිබුණේa නැහැ. ශාසන පරිහානියට උපකාරක ධර්ම සකස්‌කොට මේ සියලු කොටස්‌ මාරාවේශයට පත්කරලා ජනතාව අවුස්‌සල මැතිවරණ දිනයේදීත්

, ඊට පෙර දිනත් , ඊට පසු දිනත් සියල්ලෝම සන්සුන්ව තැබීමට මාරයා උපක්‍රමශීලී වුනා. භික්‌ෂුව මේ තබන්නේ දේශපාලන සටහනක්‌ නොවේ. සම්බුද්ධ ශාසනය ඉදිරියේ ඇති මාරාවේශයන් පෙන්වා දෙන ධර්මානුකූල විග්‍රහයක්‌ පමණයි....''

පාර්ලිමේන්තුවේ බහුතරයකගේ විශ්වාසය දිනා 2015.01.08 දින දක්‌වාම අගමැතිධුරය හෙබවූq පුද්ගලයා ඉවත්කොට සුළුතරයේ විශ්වාසය දිනාසිටි පුද්ගලයකු අගමැති ලෙස පත්කිරීමට නව ජනපති කටයුතු කළේය. එවිට කළ යුතුව තිබුණේa නව අගමැතිවරයාට එදිරිව විශ්වාසභංගයක්‌ ගෙන ඒමය. පසු කලකදී ප්‍රවීණයෙක්‌ ක`දුළු සැළුවේ පක්‌ෂයට හා ජනතාවට තමා ගෙන්වූ අඩුපාඩුව මතක්‌වීම නිසා වියහැකිය.·

භයානකවූත්, ප්‍රකටවූත්, අතිශයින්ම නොමනා ඉල්ලං කෑම වුයේ ශ්‍රී.ල.නි.ප ටත්ය ජනපතිතුමාටත් ආණ්‌ඩුවටත් එදිරිව වෙනත් පක්‌ෂයකින් තර`ග කළ පුද්ගලයකුට පක්‌ෂයේ සභාපතිකම භාරදීමය. කාටත් හොර රහසේම සිදුකළ ඒ කටයුත්තේ සැබෑව දන්නේ දෙදෙනකු පමණක්‌ම බැවින් ඒ ගැන සඳහන් නොකරමි. හැබැයි එකක්‌ පැහැදිළිය. ශ්‍රී.ල.නි.ප යේ සභාපතිකම බලෙන් කිසිවකුට දීමට හෝ බලයෙන් ගැනීම හෝ කළ නොහැකි බවය. හිටපු සභාපති තම ධුරය අත්හරින්නේ නම් (ඒ සඳහා නිදහස හා අයිතිය ඔහුට ඇත.) ඊළ`ග සභාපතිවරයා තේරිය යුත්තේ පාක්‌ෂිකයන් විසිනි. පුද්ගලික බූදලයක්‌ ලියන්නාසේ තනි මතයට එවැන්නක්‌ කිරීම සදාචාරාත්මක නොවන අතර ජනසම්මතවාදයටද පටහැනිය. ඒ කරන ලද නොමනා ක්‍රියාවේ ප්‍රතිඵල භුක්‌ති විඳි හා විඳින අතර, අනාගතයේදීද භුක්‌තිවිඳීමට සිදුවනු නියතය.

මෙහිදී අතීත සිදුවීමක්‌ දක්‌වනු කැමැත්තෙමි. 1964 දී ශ්‍රී ලංකා - සමසමාජ සභාග ආණ්‌ඩුව පැරැද්දවීම සඳහා එ.ජා.ප.ය සම`ග ඡන්දය ප්‍රකාශ කළේ ශ්‍රී.ල.නි.ප.යේ සී.පී.ද සිල්වා මහතා ප්‍රධාන කණ්‌ඩායම ආණ්‌ඩුව පැරදුනි. ඉක්‌බිති පැවැත්වූ මහමැතිවරණයේදී ගරු සිරිමාවෝ බණ්‌ඩාරනායක මැතිනියගේ සභාපතිත්වයෙන් යුත් ශ්‍රී.ල.නි.ප.ය පැරදුනි. එවිට එතුමිය පක්‌ෂයේ සභාපතිධුරය සී.පී ද සිල්වා මහතාට භාරදීමට කථා කළේ නැත. භාරදුන්නේද නැත. සී.පී.ද සිල්වා මහතාද එවැන්නක්‌ ඉල්ලුවේද නැත.

2015 අගෝස්‌තු 17 වැනිදා පැවැත්වූ මහමැතිවරණය සඳහා හිටපු ජනපතිට ශ්‍රී.ල.නි.ප.යෙන් නාමයෝජනා දුන්නේ කුමකටද යන්න මැතිවරණ සමයේදීත්, ඉන් පසුවත් සිදුවූ සිදුවීම් වලින් පැහැදිළිය. බෙදුනොත් පැරදෙනු ඇතැයි යන භීතිකාවෙන් මුර්ජාකරවාගෙන තම සිතැ`ගි ඉටුකර ගැනීමේ කූටෝපාය ක්‍රියාත්මක විය. එකට සිටියාට දිනුවේද නැත. පක්‌ෂයේ සභාපතිවරයාම පක්‌ෂය පරාද කරවීමට කටයුතු කළ බව ප්‍රසිද්ධ කරුණකි. වෙන්ව සිට පැරදුනානම් සැබෑ විපක්‌ෂය නියෝජනය කරන්නේ ඔවුන්ය. එ.ජා.ප.යට එදිරිව සටන් කළ "එක්‌සත් පක්‌ෂය'' ප්‍රතිඵල වලින් පසු එ.ජා.ප.ට එකතු විය. එහෙත් 1977 ශ්‍රී.ල.නි.ප.යේ අන්ත පරාජයෙන් පසු සිරිමාවෝ බණ්‌ඩාරනායක මැතිනියට එ.ජා.ප. රජයට එක්‌වන ලෙස යෝජනා කෙරුණේa ඇයට විදේශ ඇමැතිකමද ලබාදෙන බව සඳහන් කරමිනි. පණිවුඩය යෑවුණේ මෛත්‍රිපාල සේනානායක මහතා අතය. මැතිනිය කිසිසේත්ම ඊට එක`ග නොවීය. එදා මෙදා වෙනස මැදහත් අය තේරුම් ගනිත්වා.

තම පක්‌ෂය පැරදවීමට ලෝකයේ කිසිම සභාපතිවරයකු= ක්‍රියාකොට ඇති බවක්‌ දැනගන්නට නැත. පක්‌ෂයටත් එහි ප්‍රතිපත්තීන්ටත් දක්‌වනු ලබන බොරු ආදරය එමගින්වත් පැහැදිළි නොවීම ගැන එ.ජා.ප.ට මුක්‌කු ගසන ශ්‍රී.ල.නි.ප. පාක්‍ෂිකයන්ට නොතේරීම එම පක්‍ෂයේම අවාසනාවකි. මැතිවරණ සමයේදීම පක්‍ෂයේ ලේකම් මෙන්ම එක්‌සත් ජනතා නිදහස්‌ සන්ධානයේ ලේකම්ද එළවා දැම්මේ නිකම්ම නොවේ. මහමැතිවරණයෙන් පැරදුන අපේක්‍ෂකයන්ට මැති ඇමැතිකම් ලබාදීම එක්‌ අරමුණකි. පැරදුන අයට සංස්‌ථා හා රජයේ විවිධ ආයතන වල විවිධ ධුර ලබාදීම එකකි. එහෙත් ජනතාව විසින් ප්‍රතික්‌ෂේප කෙරුණවුන්a ජනතා නියෝජිතයන් ලෙස පත්කිරීම මොන ආකාරයේ යහපාලනයක්‌ද? මොන ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයක්‌ද? මේ තත්ත්වය හැඳින්වීමේලා උචිතම ආකාරය වන්නේ "ජඩපාලනයක නව ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය'' ලෙසිනි.

තමන් පැරදුන බව මහජනයා විසින් ප්‍රතික්‌ෂේප කෙරුව බව හොඳින්ම දැන දැනම මැති ඇමැතිකම් භාරගන්නේ රෙදිත් ඇඳගෙනදැයි අපට ප්‍රහේලිකාවකි. ලැඡ්ජා නැතිකම මහමුදලි කමටත් (වඩාත් හොඳින් කියනවානම් ජනාධිපතිකමටත්) වඩා ලොකුය.

''අප්පච්චි මලා''යයි කියූq අයට බාප්පොච්චියෙක්‌ හා කුඩම්මා (නපුරු) කෙනෙක්‌ සිටින බව මතක්‌ වන්නට ඇත්තේ තමන්ට අහිමිවී ගිය බලතල හා වරප්‍රසාද එමගින හෝ යළි ලබාගැනුමට මිස රටට ජාතියට හා ජනතාවට ඇති ආදරයකින් නම් නොවන බව පැහැදිළිය.

''පක්‌ෂය කැඩීමේ බලවත් පාපය'', ''නව පක්‌ෂයන්ට යන එන මං නැති බව'',අවුරුදු දෙකකින් එ.ජා.ප.යෙන් ඉවත්වීම'',විනය කැඩුවන්ට උපරිම ද`ඩුවම්'','' ශ්‍රී.ල.නි. පාක්‌ෂයෙන් අගමැතිවරයෙක්‌'' වශයෙන්වූ සටන් පාඨ ඔස්‌සේ දැනටමත් ''අබ්බගාතයන් '' වී ගෙන යන සැබෑ ශ්‍රී.ල.නි. පාක්‌ෂිකයන්ට, ගිලගන්නේ නම් ලනු එමට ඇති බවව කියාපායිs ලනු ගිලීමටයි හා ඉල්ලං කෑමට ඕනෑම පුද්ගලයකුට,සංවිධානයකට, ආයතනයකට හා පක්‌ෂයකට පූර්ණ නිදහස ඇත්තේය. එහිදු බාධාවක්‌ද නැත. 2015 දී පමණක්‌ නොව මහා පරිමාණයේ ඉල්ලං කෑමක්‌ මීට පෙරද සිදුවී ඇත්තේය. එයද විමසා බලනු වටී.

අභිනවයෙන් බිහිකෙරුණුq පළාත් සභා සඳහා නියෝජිතයන් තෝරාගැනීමේ පළමු ඡන්දය, ශ්‍රී.ල.නි.ප හා මහජන එක්‌සත් පෙරමුණ වර්ජනය කළේ එම සභා බිහිකිරීමට විරෝධය පෑමටය. ප්‍රභාකරන්ගේ හා කොටි සංවිධානයේ පරාජයත් සම`ග කළ යුතුව තිබුණේ එම පක්‌ෂ දෙකේ එම ප්‍රතිපත්තිය වහා ක්‍රියාවට නැංවීමය (බාධක නැතුව නොවේ.)

නමුත් පළාත් සභාවන්ට තේරීව පත්ව සිටි ඇත්තන් තම වරප්‍රසාද හා බලතල අහිමි වන නිසාවෙන් පළාත් සභා ආහෝසි කිරීමට කැමැත්තක්‌ දක්‌වන්නේ නැත.

ඒ රට ජාතිය හෝ ජනතාව ගැන සිතා නොවේ.තම මඩිය තරකර ගැනීමේ වාසිව තකාය.

ශ්‍රි.ල.නි.ප.යේ දෙමාපියන්(බණ්‌ඩාරනායක මහතා හා මැතිනිය) විසින් රැකගෙන ආ එහි ප්‍රතිපත්ති, කඩාදැමූ හැම විටකම විපත සිදුවූයේ ජනතාවටය. පළාත් සභා පිළිබඳවද කිවයුත්තේ එයයි.

ශ්‍රී.ල.නි.ප. ප්‍රතිපත්තිය අමු අමුවේ කැඩූ බවට ජීවමාන සාක්‌ෂියක්‌ සපයා ඇත්තේ මෙසේය. ජනතාව විසින් ප්‍රතික්‌ෂේප කරනු ලැබූ (පරාජය වු) එහෙත් මන්ත්‍රීධුරයට හා ඇමතිකමට පත්කරනු ලැබූ එක්‌ පුද්ගලයකු ප්‍රකාශකර සිටියේ පක්‌ෂයේ තීරණය අනුව ඒවා භාරගත් බවය· ජනතාවගෙන් ප්‍රතික්‌ෂේප වූවනට මංත්‍රීධුරයක්‌ පවා දීම ශ්‍රී.ල.නි.ප ප්‍රතිපත්තිය නොවේ. එය එම පක්‌ෂයේ ජනසම්මතවාදයද නොවේ. දී කිරට බළල්ලුන්(බල්ලෝත්) සාක්‌කිලු·

පක්‌ෂයක්‌ බිහිකළ යුත්තේ ජනතාව සඳහාය. ජනතාව වෙනුවෙන්ය ඒ මිස පක්‌ෂයක්‌ (විශේෂයෙන් එහි ප්‍රතිපත්තිය අමු අමුවේ කඩා දැමු) වෙනුවෙන් ජනතාව බිහිවන්නේ නොවේ. මෙම සත්‍යය අනාගත කටයුතු වලදී පිටුබලයක්‌ වේවා·

ආරියපාල මුදලිගේ

No comments

Powered by Blogger.